Nieuwsbericht

PingProperties koopt wijkwinkelcentrum Carnisse Veste in Barendrecht

november 19, 2020

PingProperties verwerft met succes het wijkwinkelcentrum Carnisse Veste van verkoper Syntrus Achmea Real Estate & Finance. Het wijkwinkelcentrum met een +50% food-gerelateerde huurdersmix van 50 winkeliers met een oppervlakte van circa. 15.300 m² en 495 parkeerplaatsen is gelegen op de Van Beuningenhaven 71 in Barendrecht, middenin een kapitaalkrachtig verzorgingsgebied. PingProperties ziet ondanks de coronacrisis veel potentie in wijkwinkelcentra die voor meer dan 60% bestaan uit winkels gericht op dagelijkse boodschappen, oftewel 'dagelijks aanbod'. Wekelijks trekt Carnisse Veste 75.000 bezoekers, waarvan de twee full-service supermarkten Jumbo en Albert Heijn een grote aantrekkingskracht hebben, naast Kruidvat, Etos en Action.

Met de aankoop van Carnisse Veste breidt PingProperties haar convenience retail portefeuille verder uit. PingProperties gelooft in de kracht van wijkwinkelcentra waar middels actief management en persoonlijke aandacht voor winkeliers waarde is toe te voegen. Syntrus Achmea verkoopt Carnisse Veste namens een van haar klanten, omdat het winkelcentrum niet meer past binnen de strategische beleggingsdoelstellingen.

Daily Convenience Center Carnisse Veste
Het complex (15.312 m² vvo winkelcentrum) bestaat uit 49 units verdeeld over 2 verdiepingen en is uitstekend bereikbaar met openbaar vervoer en auto. Alle units worden bevoorraad via 2 grote expeditiestraten, die toegankelijk zijn vanaf de Portlandse Baan. De parkeerplaats (495 gratis parkeerplaatsen) bevindt zich op de begane grond van het gebouw. De huurders zijn voornamelijk gefocust op food en dagelijks benodigde non­ food artikelen. Carnisse Veste wordt bezocht door in totaal tot 3,9 miljoen mensen per jaar.

Aankoopstrategie convenience retail
PingProperties gaat meer investeren in convenience retail in lokale stadsdeelcentra en gelooft in een strategie met een sterke huurdersmix gericht op een constante uitwisseling van mensen, goederen en diensten. Een aanbod gericht op frequent dagelijkse benodigde aankopen (food, groenteboer, visboer, slager, bloemen, huishoudelijke artikelen, tijdschriften etc.), local heroes (schoonheid- en massagesalons, kappers etc.), maatschappelijke zorgverlenende voorzieningen (apotheker, arts, tandarts, fitness school etc.) en sterke succesvolle offline gecombineerd met online retail concepten te concentreren, hoe beter een wijkwinkelcentra draait.

PingProperties is geadviseerd door JLL en Loyens & Loeff en Syntrus Achmea door CBRE en NautaDutilh.


About JLL

JLL (NYSE: JLL) is een toonaangevend zakelijk en financieel adviseur op het gebied van vastgoed en vermogensbeheer. JLL geeft vorm aan de toekomst van vastgoed voor een betere wereld. Door gebruik te maken van de meest geavanceerde technologie creëert JLL waardevolle kansen, bijzondere ruimtes en duurzame vastgoedoplossingen voor onze klanten, onze mensen en onze omgeving. JLL is een Fortune 500 bedrijf met een jaarlijkse omzet van 18 miljard, activiteiten in meer dan 80 landen en een wereldwijd personeelsbestand van meer dan 94.000 medewerkers per 31 maart 2020. JLL is de merknaam en een geregistreerd merk van Jones Lang LaSalle Incorporated. Voor meer informatie kijk op onze website: www.jll.nl.