William Douglas

Chief Marketing Officer, EMEA

William is verantwoordelijk voor het promoten en in stand houden van de reputatie van het merk JLL, de individuele diensten, producten en JLL’s mensen.

William is een commercieel gedreven, strategische marketeer met een passie voor het op een persoonlijke manier verbinden van het bedrijf met onze klanten. Hij brengt een schat aan ervaring en vaardigheden uit eerdere functies mee. Bij softwarebedrijf en mobiele telefoonmaker BlackBerry ging hij van zijn thuisland Canada naar het Verenigd Koninkrijk en vervolgens naar de VS, waar hij Vice President Global Commercial Strategy was, verantwoordelijk voor productmarketing, marktplanning, strategische prijsstelling en onderzoek en inzichten.

Via een rol als leider van de European Enterprise Business bij Samsung Electronics, verhuisde William met zijn vrouw en twee kinderen terug naar Londen, waar hij in 2015 als CMO in dienst trad bij JLL. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het wereldwijde JLL-merk, de wereldwijde Capital Markets marketing en de EMEA Sustainabilitybusiness. 

In de visie van William moet de manier waarop we informatie delen mee veranderen met de manier waarop we informatie consumeren. Traditionele reclame is dood, dus het gaat om een digital-first-benadering, met relevante content die emotionele connecties creëert. 

 Naast actief voetbalscheidsrechter, is hij ook niet-uitvoerend bestuurder bij Surrey County Football Association. Hij fietst daarnaast graag lange afstanden.