Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nieuws

Amsterdam

Jones Lang LaSalle presenteert nieuw Retail Team


Amsterdam, 13 april 2010 – Retail is zowel wereldwijd als in Nederland een belangrijk segment voor Jones Lang LaSalle. Om nog beter te kunnen inspelen op de ontwikkelingen binnen deze markt en de behoeften van opdrachtgevers, is er binnen Nederland een speciaal Retail Team opgericht. Dit multidisciplinaire team bestaat uit tien specialisten die ruime ervaring hebben op het gebied van winkelvastgoedbeleggingen, aan- en verhuur van winkelvastgoed, en advies en research. Door de combinatie van al deze disciplines in één team is Jones Lang LaSalle in staat om vanuit de visie van verschillende opdrachtgevers naar de markt te kijken, hun belangen zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Richard Dallinga, Director Retail van Jones Lang LaSalle Nederland: “Met dit nieuwe team hebben we de ambitie om de retailbeleving in Nederland naar een hoger plan te brengen. Vanuit een integrale benadering brengen wij op basis van kennis en kunde de juiste partijen bij elkaar, realiseren we mooie deals en zorgen we voor een zorgvuldige aanpak. Dat resulteert in innovatieve, verrassende en goed doordachte concepten en oplossingen die passen bij de doelstellingen van onze opdrachtgevers en de trends en ontwikkelingen in het Nederlandse retaillandschap”.
 
Vier disciplines in één team
Het Retail Team bestaat uit de disciplines Retail Investment, Retail Agency, Retail Consultancy en Retail Research en biedt voor elk facet van het retailontwikkelingsproces ondersteuning op maat.
 
Retail Investments richt zich op aan- en verkoopopdrachten van individuele winkels, winkelcentra en winkelportefeuilles. Zowel voor institutionele en particuliere beleggers als voor ontwikkelaars zoekt het team naar de beste deal.
 
Retail Agency houdt zich bezig met directe aan- en verhuur, advies voor nationale en internationale retailers,ontwikkelaars en beleggers. Vanuit deze discipline begeleidt Jones Lang LaSalle opdrachtgevers bij hun expansiestrategie en treedt daarbij ondermeer op als huisadviseur voor Hollister (by Abercrombie & Fitch), AKO, T-Mobile en Claire’s. Ook ondersteuning bij huurherzieningen om zo optimale huuropbrengsten te realiseren, is een belangrijk onderdeel van de dienstverlening.
 
Retail Consultancy adviseert beleggers, projectontwikkelaars, gemeenten en ook steeds vaker woningbouwcorporaties over conceptontwikkeling, haalbaarheidsstudies en overige retailvraagstukken. De aard van dit soort opdrachten in combinatie met de eigen expertise stelt het Retail Team in staat om met name marktpartijen en overheden dichter bij elkaar te brengen. Ook procesontwikkelingsactiviteiten behoren tot het werkveld van de consultants.
 
Retail Research volgt de ontwikkelingen en trends in de retailmarkt op de voet en voert ook zelf prominent onderzoek uit. De gegevens die Retail Research verzamelt en analyseert vormen een solide basis voor alle activiteiten van de drie andere retail-disciplines.